torsdag den 30. april 2020

Lærke Bagger-style

Til Garnstafetten 2019 var jeg til et foredrag med Lærke Bagger og jeg begyndte at følge hende på Instagram. Jeg er vild med mine rester og jeg kan ikke nænne at skille mig af med og jeg er gået på opdagelse i dem mange gange for at finde en lille kontrastfarve eller kombinere garn til en lille bluse eller lign. I de seneste år strikket flere restebluser: her eller her eller her, en restetop og restehuer.

Da så vi blev hjemsendt og vi skulle til at strikke sammen hver for sig lagde også Lærke Bagger en opskrift ud på Instagram og en masse beskrivelser af hvordan hun gør. At lave en model hvor garnet er bundet sammen med knuder!! Hvad mon strikkepolitiet siger!! Men jeg fik lyst alligevel.
Først fandt jeg mine hvide rester frem - dem som kunne passe i strikkefastheden.
Så begyndte jeg at kigge i mine afklip og fandt en masse farver frem.
Det var ligesom at terningerne nu var kastet :-)
Lærke Baggers model er en kort, bred model og til en ung, høj og slank kvinde er det jo fint, men det går ikke til mig. Der udover er jeg ikke så god i hvidt længere så jeg besluttede mig for en børnemodel og valgte Susie Haumanns Lillebror fra bogen "Baby it's cold outside".

Jeg gik igang og tænkte at det hastede jo ikke, dte kan bare være sådan lidt mellem-hygge-strik. Det blev det ikke, jeg kunne ikke slippe det og jeg blev slet ikke træt den aften.
3 dage senere var den færdig og vasket.


Den var lidt længe om at tørre, men den består typisk af 3 tråde og er strikket på p. 5,5 og 6.
Trøjen vejer 310 gram.




Også tilsidst et billede af bagsiden, hvor man kan se alle knudrene, man skal vist klippe dem lidt længere ned, men det tror jeg ikke at jeg gør :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar