tirsdag den 28. april 2020

Ensfarvet Zweig

I forbindelse at jeg strikkede min første Zweig og skulle vælge farver kiggede jeg meget på alle modellerne på Ravelry og der så jeg flere ensfarvede modeller, de var altså også ret flotte. Siden min første Zweig har jeg tænkt på at lave en og overvejet hvilket garn jeg skulle bruge.
En dag slog det mig at jeg jo faktisk havde noget lækkert garn på lager som lige passer i strikkefasthed til modellen: Titus Baa Ram Ewe.

Jeg kiggede på noterne hos Sincerely Ginger og  lavede følgende rettelser, de engelsksprogede er fra Gingers noter:
"I stedet for at gentage første pind 4 gange gentager jeg 8 gange.

Knitting in one color
First colorwork chart replaced with 6 rows of 1x1 twisted rib and two rows of stockinette

Efter hulmønster 1 strikkes udtagningsomgang 6 efterfulgt af 3 omgange glat.

Inden nedenstående sikres, at der er et lige antal masker.

Second colorwork chart replaced with 4 rows of 1x1 twisted rib."

Jeg er nødt til at udelade mønster X, da jeg får ondt i min "strikkemuskel" - det kalder Charlotte Kaae den ;-)
Den blev lidt længere end den første og det var ikke meningen, men jeg bibeholdt det - note til mig selv: længde som den første næste gang.

Garnet er Titus Baa Ram Ewe og jeg har brugt 316 gram/1012 m og jeg har strikket på pind 3,25 og 3,75.














Jeg har også set en ensfarvet med rullekrave...
og en kortærmet ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar