lørdag den 18. april 2020

Flere Tilde-bluser

Den første tilde-bluse er strikket i det originale garn og er beskrevet i sit helt eget indlæg.

Da jeg synes den første var lidt stor i størrelsen valgte jeg at strikke en i str. 6 mdr. Jeg fandt pink og grøn bomuldsgarn på lageret: Mondial cotton Soft bio købt i Garn10. Farverne var skønne og jeg brugt:
Pink:48 gram
Grøn: 54 gram






Da jeg også synes denne virkede stor i størrelsen besluttede jeg mig for at lave str. 3 mdr. - igen turen ind på lageret og jeg fandt denne Cottonwool fra Gepard. Denne gang fandt jeg gammelrosa og råhvidt. Jeg synes ikke jeg behøver huller ved raglanesømmen, så jeg valgte at strikke omslagene drejet ret. Jeg droppede hullerne i siden og på ærmerne. Jeg synes ikke rigtigt at de giver noget til modellen og måske bare skaber lidt ustabilitet.
Jeg har brugt:
Gammelrosa: 36 gram
Råhvid: 44 gram


Jeg synes, at opskriften er lidt irriterende, den er uklar flere gange. Først tager man ud til raglan et antal gange afhængigt af størrelsen. Derefter skal man tage ud igen samtidig med at man strikker 2 masker i hver midtermaske/raglanmaske. Jeg har ikke i nogen af de 3 jeg har strikket, fået det angivne antal masker til at passe. Selvom slutantallet står efter begge disse udtagninger tror jeg at det passer efter den første række udtagninger.

Måske læser jeg det forkert.

Bluserne er i hvertfald meget, meget søde og får meget ros og når jeg strikker den næste, vil jeg regne lidt på udtagningerne igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar