lørdag den 2. maj 2020

Kort dragt og kortærmet kort dragt

Jeg havde sagt til vores vordende mor, at hun bare skulle sige hvis hun faldt over noget hun kunne tænke sig til lillepigen. Hun sagde ikke så meget, bare at tingene godt måtte have farver og nævnte nogle specifikke farver. Så jeg har bare strikket hvad jeg synes om.
En dag sendte hun mig et billede og det fik mig til at tænke på "Kort Dragt" fra "Baby it´s cold outside". Den er strikket i Merilin og det har jeg ikke prøvet at strikke med, så det skulle prøves. Jeg bestille dette og Isager alpaca 1 og 2 hos Tøndering Strik. Og tænk, Charlotte ringede, skal ejg ikke bare bringe det ud på vejen hjem? Jeg sagde selvfølgelig ja tak.

Jeg strikkede den fine dragt og er meget tilfreds. Jeg brugte 64gram merilin og 3-4 gram cottonwool til lommer.

Så kom jeg til at kigge på billedet igen:

Og tænkte, at det kan jeg da vist gøre bedre. Jeg gik på lageret og fandt noget Geilsk bomuld og uld frem.

Jeg brugte samme opskrift, med i stedet for at tage 12 m til ærmne til jeg ind i stedet: 3, 2, 1, 1, 1 i hver side og fulgte ellers opskriften.
Jeg samlede masker op i ærmegabene og strikkede 3 rækker ret, så jeg fik 2 riller som i halsudskæringen.

Jeg brugte 66 gram bomuld og uld og 3 gram til lommerne. Næste forbedring skal nok være en længere knapstolpe?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar