søndag den 10. maj 2020

Lillebrors Yuzen romper

Det første sted jeg var til strikkecafe var i Sys Fredens Fandango. Jeg lærte mange ting af Sys og jeg lærte også meget spændende garn at kende bl.a. Noro-garn.
Selvom jeg har lidt blandede følelser for de meget forskellige farveskift, strikkede jeg en fin hættetrøje, den var meget fin, men blev ikke brugt. Flere år senere blev den trævlet op. Det var da trods alt dyrt garn. 
Først strikkede jeg  nogle stribede trøjer og resten af garnet modnede videre på lageret.
Jeg var fristet af modellen Lillebrors romper og da jeg søgte på Ravelry dukkede Noro garnet op.

Det ville da blive en skøn anderledes romper, som jeg håber de unge mennesker vil synes om.
Også en tur over i nabohaven - de farver var da for fristende! 

Jeg strikkede i Noro Yuzen på p. 5 og jeg brugte 54 gram.

Jeg har nok vedlagt lige lovlig mange billeder, det er bare så taknemmeligt at fotografere på denne tid af året, hvor alting blomter, Samtidig illustrerer det hvor meget baggrunden betyder for hvordan farven vises.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar