onsdag den 27. maj 2020

Søndagsstrikkernes ZiggyKAL

Da forsamlingsforbuddet forhindrede hyggelige strikkecafeer i små butikker og man generelt ikke måtte samles mere end 10 blev vores skærtorsdagstrikkedag hos Tine fornuftigt nok aflyst. Men vi savnede jo at mødes for at strikke og snakke. Dedt var vist også Tine som foreslog at mødes på messenger en søndag kl. 14.00. Det har siden fortsat hver søndag og der har ikke været mange afbud.

Derr bliver snakket om strik, men også corona og alt det vi plejer at snakke om. Der er også et tilbagevendende emne: anbefaling af bøger, gode serier og film.

Vi valgte temaer fra søndag til søndag:

  • Bedste strikkebog
  • Bedste anden bog
  • Bedste projekttaske
  • Yndlingsstrik
  • Ældste lagergarn
Sidste søndag viste Ulla os et sjal hun ville strikke til en ven, men havde nogle garnovervejelser. Jeg ved ikke helt hvad der skete, men pludselig havde vi besluttet at lave en KAL hvor vi villle strikke Ziggy shawl af Joji Locatelli af lagergarn - helst. Helt frivilligt.

I ugen efter var der også aktivitet i tråden om garnvalg og størrelser. Det er hyggeligt.

Jeg valgte efter mange overvejelser at strikke i Superwash merino wool fra Painters Yarn, gult (Imperial yellow) med et smukt spil.


Det er et smukt sjal og et dejligt mønster, den kunne godt komme på mine pinde igen.

Jeg har strikket på pind 4 - mine sugnature needles og brugt begge nøgler af den gule Superwash merino wool og jeg manglede nærmest 3 pinde forneden og jeg havde 1 nøgle Empress på lager. Den er grå og gul og den gule er også Imperial yellow. Jeg besluttede at kanten godt måtte være lidt gul- og gråmønstret






1 kommentar: