lørdag den 16. maj 2020

Sokker - en sjælden omgang

Jeg strikker ikek ret mange sokker - der er ikke rigtigt nogen i familien som bruger dem. Heller ikke mig, de kan ikke rigtigt være i mine små sko, som skal indeholde en ret bred fod. Og når det er sådan så kan det let kede mig.

I 2012 strikkede jeg disse sokker i raggegarn  til manden. Jeg tænkte lidt rødt og grønt kunne få ham til at bruge dem og han agerede også glad da han pakkede dem ud. De næste år lå den bare i skuffen. Men man bliver åbenbart mere kuldskær med årene for får et par vintre siden begyndte han at bruge dem om aftenen.

Da foråret så pludseligt blev koldt i år kom de med på båden og han spurgte om han kunne bestille et par mere, så der både var nogen herhjemme og på båden?

Mon ikke?

Jeg strikkede det nye par i dobbelt Arwetta og har brugt: 8 gram rød, 8 gram grøn og 72 gram koksgrå.











Jeg manglede lidt mellemstrik og kom i tanke om noget.

I 2013 købte jeg et nøgle Crazy Zauberball  i et ophørsudsalg.

I 2017 strikkede jeg det første par sokker og da jeg kun havde brugt 39 gram og de var meget forskellige så ville jeg strikke et par mere og se hvordan de kunne matches.

Det blev så bare ikke til noget.

Jeg fandt garnet og sokkerne frem og begyndte at strikke det næste par og nu har jeg 4 sokker som nu er matchet til 2 nogenlunde! ens par.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar