mandag den 17. december 2018

Restehuer

Jeg har altid syntes at mine rester var guld og tit gjort god brug af dem. Det er lige i min ånd, at det nu er blevet moderne, at strikke nyttige ting af rester - og at man kan se at der er brugt rester. Jeg har allerede strikket flere forskellige restebluser/-trøjer her, her og her.

Så dukkede Stine Hoelgaards restehue op i Sally's og jeg var igen solgt, man skal bruge 5 tråde Arwetta og 2 tråde lace. Dette kan jo kombineres i det uendelige og jeg har en stor kasse strømpegarn (hvor af meget er Arwetta) - både rester og hele nøgler.

Så jeg gik i gang og har strikket 3 indtilvidere.


Den blå var en gave i pakkelegen til vores årlige julefrokost og den vakte stor lykke - den var for tyk til at have på under cykelhjelmen, men blev vurderet nyttig og varm på gåture.

Man strikker på pind 7 og 9 og det er lidt hårdt for nakke/skuldre, mewn så har jeg strikket 3-5 omgange om dagen, så går det :-)

2 kommentarer:

  1. Fede huer. Må jeg spørge hvilket nummer af Sally de har været i?
    Mvh Liselotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liselotte, det må du i hvert fald, det er nr. 7 2018.
      Mvh Susanne

      Slet