fredag den 5. februar 2021

Petra - en cardiganjakke

 Jeg holder øje med Hanne Larsens opskrifter, der er både helt enkle gennemarbejdede modeller, men også nogle med flot mønsterstrik. Der findes modeller i en tråd på pinde 2,5, 3 og 3,5. Det synes jeg er lækkert, da jeg har brug for bluser og trøjer i flere tykkelser.

Da trøjen Petra blev udgivet var jeg helt solgt - den så ud til agt have en fin pasform og et enkelt strukturmønster. Den kom på min fysiske strikkeliste.

Petra er strikket i Supersoft og Titicaca - en tynd alpaca fra Holst garn. 

En dag ville skæbnen at jeg vandt Supersoft fra en give away hos Flammende Pinde via hashtaggen Flammende fibre. Garnet var sponsoreret af Yarnforward. Der var 5 gule og 1 Comfrey fra den pink farvefamilie tiltænkt en Søster Astrid fra Hanne Larsen. Den er også flot, men jeg havde jo andre tanker og til Petra skal man bruge 5 nøgler Supersoft. Mim søgning efter følgetråd gjorde agt jeg købte 4 nøgler Titicaca hos Holst Garn i farven Clementine - lidt varmere end den gule supersoft. Jeg lavede strikkeprøve og blev enig med mig selv om det var OK.

Farver og nethandel er jo lidt indviklet! 

Jeg har strikket str. XL på pind 4 og brugt 244 gram Supersoft og 164 gram Titicaca. 


2 kommentarer: