onsdag den 24. februar 2021

Reddet - et sweater frit efter Elm og ny vaskemaskine

 Som jeg har beskrevet i et tidligere indlæg så var jeg ret ulykkelig efter at have vasket min nystrikkede "Farver i sort" - den var blevet slap og kæmpestor.

Da den havde ligget til tørre havde den samlet sig lidt, men ærmerne trængte til en redning. Jeg gad ikke lige og smed den i det berømte hjørne. 

Nogle dage senere tog jeg den frem ville strikke ærmerne om på mindre pinde - nu passede den! Min mand bekræftede der var ikke noget som skulle ændres. Det var underligt, ar den bare lå og trak sig samme. Jeg kan ikke forklare det og om de andre tråde har trukket superwash-garnet sammen ved jeg ikke, men jeg var glad og jeg har brugt den en del i de kolde dage der lige har været.

Efter dette og tidligere oplevelser besluttede vi, at købe en ny vaskemaskine og min mand ringede rundt for at høre hvem der vidste noget og hvad vi skulle købe. Jeg forhørte mig hos sagkundskaben - strikker fra min omgangskreds. Skousen var en ung mand, som læste fra brochurerne og da min mand ind til ting sagde han lidt presset "Jeg kan jo kun sige det der står i brochurerne". Det var ikke synderligt beroligende.

Jeg fik fra min side at vide at der var gode erfaringer med en AEG, som vi også selv har haft tidligere.

Så ringede min mand til Hadstgen Hushjælp og min mand blev stillet om til Lindy og han vidste noget og vaskebevægelser etc. og om alle mulige vaskemaskiner og produktionssteder. Jeg var sikker der.

Min mand skal altid lige tjekke priser (vi havde allerede fået god pris hos Lindy) og efter lidt flere tjek og snak købte vi maskinen hos Hadsten Hushjælp. Den ER testet og der er ingen problemer.

Når nu alt det her var vel overstået med sweater og vaskemaskine strikkede jeg en løs krave til min sweater:


Pinde nr. 5 og60 m 2 ret, 2 vrang og jeg har ialt brugt 20 gram garn.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar