søndag den 7. februar 2021

Hundestrik

 Da jeg fandt ud af at der kom opskrifter på trøjer til hunde blev jeg lidt forundret. Jeg troede hunde havde pels til vejret. I starten ignorerede jeg dem. Men dem jeg fandt i ugeblade gemte jeg trods alt.

I 2018 var der en af mine venner som spurgte om jeg kunne strikke til hendes hunde, da det hun havde købt i dyre domme faldt fra hinanden på ingen tid. Jeg sagde måske... Hun fandt noget vellagret uldgarn (Jogging fra Cajac) på loftet og det var velegnet så jeg gik igang. Det resulterede i disse 2 trøjer til Charlie P og Zorba.

Min venindes mand var dybt imponeret over at der var tænkt plads til at tisse og hul til hundesnoren.






Fornylig blev jeg spurgt af en ukendt på Instagram og sagde bare pænt nej tak, det er jo lidt usikkert med hunde man ikke kender og som bor langt væk.

Men så kom der en forespørgsel fra en god veninde fra gamle dage, hendes lille Rita og den dyre cashmere trøje (til 600 kr) var helt gået i stykker. Godt nok bor hun i København, men jeg kunne ikke rigtigt bære, at hendes grækerhund Rita skulle fryse, så jeg sagde ja. Jeg fik nogle mål og fandt en fin model fra Sys Fredens bog Hundestrik og gik i gang med lagergarn Karisma. Jeg strikkede modellen på forsiden. Jeg strikkede på pind 6 og brugte 96 gram Karisma.

Jeg sendte trøjen afsted med bævende hjerte - bare den nu passer. Det gjorde den heldigvis. Jeg har strikket rullekraven og benene lidt kortere. Her er så Rita.




Nu er der flere som spørger...

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar