torsdag den 2. juli 2020

Besøg i hovedstaden,garnindkøb og grøn indpakning

Sønnen flyttede til København april 2019 og startede med at bo i en delelejlighed og efterfølgende på værelse. 15. maj lykkedes det for han at få sin egen lejelejlighed o drømmeområdet Østerbro.
Vi havde stadig noget ferie tilbage og jeg ville så gerne se ham og hans lejlighed.

Vi besluttede at tage en dagstur til Østerbro og nu vi kørte alligevel overvejede vi om der var andre ærinder? Jeg ville gerne købe mere bomuldsgarn fra Tante Grøn og der ligger både en nutik Odense og København.

Vi var heldige, der var lige en ledig 30 minutters parkeringsplads udenfor butikken, manden blev i bilen og jeg shoppede.

Da jeg havde betalt forklarede den venlige sælger at hun ikke længere brugte plastik, for det skulle vi spare på, så hun fik syet net af rester, som "dem der købte meget og ikke havde noget med kunne få"



Ideen var fin, da jeg jo stod uden noget til mit garn - men lidt irriterende at hun hele tiden gerne ville roses - jeg betaler 25 kt. pr. net og det bliver syet af stofrester - er det ikke en god idé? - Det med den gode idé blev gentaget flere gange.

Jeg tror denne er syet af en t-shirt og nogle rester og den fungerede fint til mit indkøb og skal nok blive brugt.

Jeg kunne se at der blev pakket netordrer bagest i butikken, her blev indpakket i meget fine printede "poser".
Så videre til sønnens lejlighed, hvor vi igen fik parkering lige foran indgangsdøren - dog mod betaling denne gang :-)




Det var hyggeligt at se ham og lejligheden og der var også god brug fars hjælp til opsætning af gardiner og et par lamper.

Vi hentede pizza i favorit pizza-butikken og efter at have nydt den gik vejen til Aarhus.


Der blev selvfølgelig strikket på turen.



2 kommentarer:

  1. Det var da en dejlig tur og altid sjovt at besøge en garnbutik :)
    hilsen Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja en skøn tur og jeg vidste ta de havde noget godt garn, jeg kan bare godt lide at vælge farver i butikken, hvor jeg kan se dem :-)

      Slet