onsdag den 29. juli 2020

Ankers Tee i bomuldsgarn

Jeg har især i blog- og instaland hørt meget god omtale af bomuldsgarnerne fra Tante Grøn: Blomsterfrø og Havblik. Da jeg skulle strikke til barnebarnet besluttede jeg mig for at prøve bomuldsgarnet og købe opskriften til Tilde-blusen på nettet. Tilde-blusen strikkes i Blomsterfrø og jeg synes det virker rigtigt godt.
Sønnen er jo flyttet til København og da vi for nogle uger siden besøgte ham var vi lige et smut forbi Tante Grøn Cph og der blev indkøbt Blomsterfrø og jeg fik lyst til at prøve Havblik og det passede lige til en Ankers Tee.

Nu har jeg strikket en Ankers Tee efter opskriften til Ankers Trøje, strikkefastheden er den samme, så mon ikke jeg selv kunne "forkorte" ærmerne, Jeg mener det også lykkedes. Mens jeg strikkede føltes garnet godt og nu er den næsten tør og føles stadig blød og elastisk.


Jeg har strikket på p. 4 og har brugt 314 gram Havblik

Ingen kommentarer:

Send en kommentar