tirsdag den 7. juli 2020

Monday suit og yarnchicken

Endnu et sommerferieprojekt er blevet færdigt, jeg strikkede endnu en Monday suit til Lillepigen, denne gang i str. 6-9 mdr. for at hun kan holde varmen til efteråret. En stor glæde er det med den lille pige, hun trives og vokser.

Jeg købte 3 ngl. CottonWool 3 hos Garnkisten og selvom CottonWool 3 løber ca. 5 m mindre end det originale garn følte jeg mig sikker på at der ville være nok.

Jeg nåede ret langt med det først nøgle og tænkte, at der jo masser af garn, måske kan jeg bytte det tredje nøgle og strikke endnu en i en anden farve...

Jeg nåede også langt med 2. nøgle, men indså at 3. nøgle ville komme i brug. Stadig tænkte jeg at der var masser af garn.

Da jeg så begyndte på ben og ærmer og 3. nøgle blev jeg alligevel bekymret er der mon nok?

Dedr var nok, jeg havde 10 gram tilbage efter jeg havde syet de 11 knapper i  :-)

Det er mange sjove tanker om garnforbruget, sandsynligvis fordi garnet havde en lidt kortere løbelængde ;-)

Jeg strikkede på pind 2,5 og 3 og brugte 140 gram / 644 m.

P.S.: Jeg synes CottonWool er et lækkert garn og vil helt sikkert bruge det en anden gang.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar