tirsdag den 25. juli 2023

Wiren til min signature rundpind knækkede

 Jeg sad og strikkede med min Signature rundpind nr. 3,5, da jeg så der var løse masker. Jeg tænkte - Nåh, der skal strammes igen! Men nej - det jeg sad med var en sort wireende og påskruningsdelen var helt lukket/fyldt. Wiren var knækket!

Jeg vidste at Garmkisten ikke længere har forhandlingen af Signature needles og jeg havde forstået at det var Fam. Davidsen, så dem skrev jeg til. De var hurtige til at svare:

"Vi har haft forhandlingen, men overdrog den til Knitlux for et par år siden.

Der har altid været evighedsgaranti på wirerne.

Men nu er Signature ved at blive afviklet og de dækker ikke defekte wirer længere"

Nå, hvad så?

Så skrev jeg til Knitlux, som jeg kunne se havde wirer til salg på deres hjemmeside. Her fik jeg også et hurtigt svar:

"Vi har tidligere hjulpet med garanti ombytning, men Signature Needles i USA har desværre meldt ud, at de er ved at lukke forretningen.

Vi kan derfor ikke hjælpe med ombytning længere, du kan prøve at skrive til Signature via deres hjemmeside."

Jeg fandt en tråd - måske på facebook, hvor Signature Needle Arts annoncerede lukningen og der skrev jeg noget om lukning og evighedsgaranti. De bad mig sende en mail til dem. Det gjorde jeg i sidste uge. Jeg har overhovedet ikke hørt noget fra dem, så det var måske en skinmanøvre...

Jeg lavede et opslag på instagram og at alt dette og fik meget input, der var i hvert fald en del forvirring om hvem der havde forhandlingen. Der var mange støttende kommentarer og andre havde prøvet at byttet en knækket wire både hos Garnkisten, en i Silkeborg og en norsk. Også nogen der også var blevet afvist. Der var mange meninger om dyre pinde, evighedsgaranti og servicen hos Knitlux. Nogen mente den kan limes andre havde set at kunne smelte wiren ud af påskruningsdelen og smelte den knækkede wire ind i den.

Det kan være jeg prøver smeltemuligheden, dte med at lime tror jeg ikke rigtigt jeg kan få til at fungere.

Men hvad så ellers? Jeg er meget glad for at bruge min Signature 3,5. Jeg endte med at bestille 2 wirer hos Knitlux, som var dem der ikke ville hjælpe mig, men hvad skal jeg ellers gøre? De afviste min reklamation, men fik et salg - hmmm..

Jeg håber de har lagt en ting i pakken, som et lille plaster på såret, men lad os se når pakken kommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar