fredag den 14. juli 2023

Rød Strawberry Summer

 Det er en Drops-opskrift og sidste år strikkede jeg den i originalgarnet Safran. Det har fungeret fint, men da modellen virkelig passer og holder formen besluttede jeg mig for at lede efter et bedre bomuldsgarn, der passede i strikkefastheden for at se om det ville holde endnu bedre.

Jeg fandt ud af at Krea de luxe Organic cotton passede i strikkefastheden OG jeg kunne købe det hos Tøndering Strik OG at Garnstafetten var tæt på.

Det blev så et af mine Garnstafet-indkøb.

Da jeg strikkede i Safran brugte jeg lige over 4 nøgler (203 gram). Safran løber 160 m pr. 50 gram og Krea de Luxe Organic Cotton løber 165 m. Det kan sagtens forklare at jeg til denne kun brugte 4 nøgler/198 gram, men til gengæld lige på grænsen, så hvis jeg vil lave en igen næste køber jeg 5 nøgler. Jeg kunne jo komme til at strikke den en cm længere - bevidst eller ubevidst.

Jeg har været i Tøndering Strik og returnere nøglet i forbindelse med et nyt garnkøb.

Engang havde jeg altid de overskydende nøgler med når jeg købte garn til næste projekt, jeg synes det var så fint for så virkede næste køb billigere. Efterhånden glemte jeg det lidt og lod dem bare indgå i lageret. Desuden kan det være svært at bytte, hvis garnet er købt på en messe eller online. Det er nemmest når man handler lokalt.

Jeg har sat mig for at jeg vil gøre mig mere umage med at returnere det ekstra nøgle - jeg køber også tit et ekstra, hvis jeg nu vil srikke ærmer eller krop længere end i opskriften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar