tirsdag den 18. juli 2023

Sophie Scarf

 Der var en lang tid, hvor jeg stædigt ikke ville strikke et Sophie Scarf. Alligevel prøvede jeg mig frem med Camilla Vads Vicki hårbånd, som jeg forlængede og strikkede et par tørklæder af. Dem har jeg brugt. 

Efterhånden skiftede jeg mening - nok fordi jeg manglede et tørklæde til en helt bestemt kjole og jeg havde noget garn på lageret som lige passede.

Jeg strikkede med dobbelt garn og fik dette fine tørklæde, som kun vejer 28 gram:










Under Garnstafetten havde en af butikkerne udvalgt garn, der kunne bruges til Sophie Scarf. jeg snuppede et af dem. Det var et garn fra Camarose som hedder Høst - det var ret lækkert, det vil jeg gerne strikke mere. Jeg brugte hele nøglet :-) Jeg brugte vej-garnet-metoden.


Under garnstafetten faldt jeg også over det flotteste gule garn hos Tøndering, de lå som et kit og der var en opskrift med, men jeg valgt igen at strikke Sophie Scarf. Jeg strikkede 2 tråde sammen ITO Shio og ITO Kinu, det er blevet meget fint og vejer i alt 21 gram.

Jeg går jo nok lidt amok her, men jeg har en sart hals og har stort set altid brug for noget om halsen og disse små er så fine her om sommeren, så jeg kan love at der kommer flere ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar