mandag den 18. juli 2022

Ping Pang Pong

 Et sjal pr. kvartal, som Maja fra Jaffelaf kører skulle i dette kvartal strikke Ping Pang Pong-tørklæde/sjal fra Strikkesalonen. Jeg synes ikke det var helt fantastisk, men da det er strikket i Pernilla, som jeg havde en del rester af besluttrede jeg mig for at strikke det.

Jeg tilsatte en anden uldgarnkvalitet og købte et enkelt nøgle. Det er ikke helt mine farver, da resterne er fra strik til andre.

Det var meget sjovt at strikke, men jeg kunne snart se at det ville blive stort! Jeg vidste også at når et sjal er strikket på kryds og tværs som dette, så skal det blokkes før man har et endeligt overblik over hvordan det bliver. Jeg overvejede om det måske skulle være en knæplaid ;-) !

Opskriften er fin nok og jeg forstod hvad jeg skulle, men ind i mellem synes jeg godt der kunne tilføjes noget 

Jeg var i forvejen i kontakt med Dorte i forbindelse deling af stories så jeg skrev mine input til hende. Hun tog godt imod det.

Jeg blokkede sjalet med sikekrhedsnål, men det er tildels hoppet tilbage til den gamle facon - måske man skulle ønske sig nogle wirer?




Jeg har noteret garnforbruget pr. felt også gik der også lidt til i-cordkanten bagefter, men felterne fordeler sig således:

Felt 1: 40 gram 

Felt 2: 38 gram 

Felt 3: 38 gram

Felt 4: 44 gram

Felt 5: 64 gram

Felt 6: 28 gram

Felt 7: 46 gram

Felt 8: 24 gram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar