mandag den 11. juli 2022

En blå cirkusprinsesse uden striber

 Jeg havde det her blå uldgarn og barnemoderen har givet udtryk for at hun helst vil have ensfarvede cardigans for nemmere at kunne "style". Det blå uldgarn skulle så brugers til en cardigan og jeg fandt en af de nye hos Filcolana: Cirkusprinsesse, som passede i strikkefastheden.

Jeg udelod striberne og fulgte ellers opskriften. Sikkert på grund striberne strikkes knappestolper og halskant bagefter. Opskriften er lavet af  Else Schjellerup. Mens jeg strikkede synes jeg, at opskriften var lidt kluntet, men da jeg skulle til at lave knappestolper var der tænkt over tingene: Der slås flere masker op i enderne og knaphullerne er også stærkere end det jeg oftest ser. Den måde maskerne slås op på hindrer at knappestolperne trækker sig i enderne - de flugter fint. 

Derudover var det en smart måde maskerne tælles, så man får hjælp selvom man ikke har fået det helt præcise antal masker. Opskriften er gratis, hvis du har lyst til at kigge eller strikke kan du kigge der.

Jeg valgte de fineste knapper med blå blomster og en en pink midte - de er så fine, men det er ret træls, at når man syr dem blåt gran så forsvinder den pink midte.

Jeg delte min skuffelse på Instagram og fik flere gode forslag, heriblandt et råd om at sy knapperne i med pink garn.

Det gjorde jeg og det virker.

Jeg har strikket på pind 3,5 og 4 og brugt 150 gram garn / 525 m uld.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar