onsdag den 6. juli 2022

Den grønne pianobluse aka grøn Bellis

 For nogle år siden (2017) strikkede jeg Hanne Falkenbergs Bellis i sort og hvid - Tine og jeg gav den hurtigt navnet pianoblusen, da den i sort og hvid i langt højere grad ligner et piano end en bellis.

Jeg lavede nogle ændringer i den. Jeg føler mig virkelig godt tilpas i den og bruger den meget forår og efterår.

I 2016 strikkede jeg Twist af Hanne Falkenberg, men den kom aldrig til at fungere. Jeg lavede rullekanten i halsen om flere gange, men den blev ikke ordentlig, så jeg følte mig ikke helt godt tilpas. Jeg vil hellere have modeller med ribkanter, men jeg tror det er kraven jeg var mest træt af. 

Begge modeller er strikket i Sofistica og jeg er vild med det garn. Det er blandt de allerbedste hør-/bomuldsgarner.

Så var det jo for ærgerligt at Twist bare lå der, så jeg pillede op og vaskede garnet, og da der var nok til en grøn pianobluse skulle den da strikkes. Jeg fandt ikke noget velegnet hvidt garn på lageret, så jeg bestilte et nøgle hvid Sofistica hos Önling.Jeg har strikket p. 2,5 og 3 og brugt:

Grøn: 332 gram

Hvid: 16 gram


Ingen kommentarer:

Send en kommentar