lørdag den 30. juli 2022

Elses anden julesweater

Sidste år strikkede jeg Hanne Larsens julesweater (Julie og Julius) til Else. Der var stor begejstring for den og den blev brugt meget i sæsonen. Så selvfølgelig skal der laves en nummeret større. Jeg nåede det ikke til fødselsdagen i maj, men lavede et gavekort og besluttede at den så skulle strikkes i juli - oplagt til #julijulibaswik.

Som sagt så gjort, jeg havde allerede supersoft på lageret, så det var nemt.

Jeg gik i gang og var lidt glemsom, jeg glemte nogle udtagninger, men heldigvis blev jeg her reddet af strikkefastheden. Min p. 3,25 var optaget, så jeg brugte p. 3,5. 

Det er så dejligt med kvaliteter som Supersoft, man bruger næsten intet garn og man får en dejligt let sweater, som alligevel luner.

Jeg har brugt:
Blå: 92 gram
Hvid: 8 gram
Rød: 6 gram

Det er en lysere blå end sidste år, men jeg synes rigtigt godt om den og da Else har blå øjne skal den nok blive god.

Til sidst en dejlig valmue fra haven.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar