lørdag den 9. juli 2022

Peacock sweater

 Da jeg købte kittet til min Vesterhavssweater hos Knitincolours / Fralager til liv, var bundfarven en lys mellemgrå. Jeg vidste det godt da jeg købte det, men grå gør ikke rigtigt noget godt for mig. Jeg fandt en anden bundfarve og tænkte - barnebarnet kan vist godt bruge en grå sweater eller måske et andet barn.

Efter at have tjekket strikkefastheden på prøven valgte jeg at strikke lille Peacock. Jeg omregnede mængden og havde præcist garn nok. Det går altså stærkt på pinde 5 og 5,5.

Jeg strikkede i Adriafil Lana Naturale Inca, som er 50 % alpaca og 50 % merino og det er et dejligt og maskerne faldt fint på plads.

Jeg var bekymret for at mine 600 m var lige på grænsen, men jeg brugte kun 412 m (406 gram), så jeg skal have fundet noget til resten af garnet.

Jeg synes tit jeg oplever at bruge mindre garn end forventet når jeg omregner til andet garn, det er jo OK nok, men lidt underligt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar