torsdag den 14. juli 2022

Friday sweater mini og ferieforberedelse

 Sommer- og feriestrik skal være enkelt at gå til og ikke fylde for meget, både fordi man går rundt med det, men også for at det ikke skal blive for varmt at sidde med.

En af de ting jeg fandt frem var lille Fridaysweater og


som jeg havde garn til på lager. Jeg strikkede på denne og flere oppe fra og ned og havde lavet alle udtagninger og delt til ærmer så jeg bare kunne strikke nedad på kroppen og ærmerne.

Det er et hyggeligt strikketøj og jeg fik også endelig prøvet at strikke en halskant ned i stedet for at sy den bagefter. Det gik fint nok bortset fra at man i opskriften skal strikke 9 pinde rib også en vrangpind også 8 pinde rib - jeg undrede mig, men tænkte, at jeg hellere måtte følge opskriften.

Det skulle jeg ikke have gjort, vrangpinden sidder ikke midtfor som jeg synes den skal, Næste gang strikker 9 pinde på hver side af vrangpinden. Jeg har også kigget på videoen og det umiddelbart ud som om jeg har brugt en af de anbefalede metoder.

Jeg strikkede str. 2-3 år og har brugt 150 gram/600 m.

Mønstret gør blusen meget langstrakt og jeg måtte vaske den 2 gange, da den det med blokning skal tages helt alvorligt. Det var ikke nok bare at vaske den og rykke lidt i den, der skulle nåle i.

Nu ser den fin ud bortset fra at farven er umulig at fotografere. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar