søndag den 8. november 2020

Fra Tildebluse til Enkel bluse med hulmønster

 Da vi var i København og besøgte sønnen var jeg forbi Tante Grøn og købte et udvalg af Blomsterfrø til diverse ting til barnebarnet blandt andet flere Tildebluser her og her.

Efter et stykke tid sagde datteren at hun manglede nogle blå, feminine ting til datteren, som kunne matche hendes meget blå øjne. Jamen heldigvis så havde jeg købt noget blåt blomsterfrø!!!Så jeg gik i gang med en blå Tildebluse, som faldt i rigtig god jord.


Jeg har strikket str. 6 mdr og brugt 106 gram.

Jeg købte også nogle nøgler pastelrosa til endnu en Tildebluse og jeg gik i gang med striber i den blå og pastelrosa... Det var grimt, de 2 farver passede slet ikke sammen - den pastelrosa lyste som et spøgelse!! Det blev selvfølgelig pillet op og jeg begyndte at kigge efter en opskrift til det pastelrosa garn.
jeg ledte indtil en af mine strikkevenner dukkede op med bogen "To pinde og en snor", hvor den yndigste enkle lille bluse fandtes og efter at have skaffet opskriften var jeg i gang.

Til denne lille romantiske bluse passede garnet perfekt. Jeg har strikket str. 6-9 mdr. og brugt 86 gram og glæder mig til at blusen skal gives væk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar