mandag den 30. november 2020

Citrussweater

 Jeg havde faktisk købt nogle af Knit by Ninettes opskrifter, de var nok på tilbud og de er ret søde og sjove. Jeg fik købt garnet da der kom nogle kit på tilbud.

Ideen er supersød, men jeg finder opskriften lidt klodset F.eks er opslaget neskrevet underligt, men jeg tror at der forfeslås at man slår op på 2 pinde. Nogle forkertelser står i starten andre er inkluderet  i parentes lige hvor de skal bruges. Altså sådanne småting, som man kan bruge til på at forstå eller finde.

Nogle forkortelse betyder flere ting, her er MM = markeret maske andre steder maskemarkør. Mystistisk forklaring på udtagning - endte med at lave "alm." drejet ret, selvom hun måske mente højre-/venstrevendte udtagninger...

Skidt med det, ideen er fin og jeg synes blusen er blevet virkelig sød. 

Blusen er strikket i Lang Yarns merion 150 i str. 2 år på pind 3 og 3,5.

Jeg har brugt: 130 gram Lysegul, 5,5 mørkegul og 10 gram hvid.

Tværribbene og lusene (kernerne) er broderet på.

Uden at ovrerveje det kom jeg til at købe superwash behandlet garn og de jeg vaskede dte blev det slapt som det tit gør, men en kort tur i tumbleren gjorde at fik en normal fasthed, da blusen blev tør. 

Note til migselv: Undgå superwashbehandlet garn - det er irriterende.

2 kommentarer:

  1. Jeg DN gang købt en opskrift af Ninette, jeg oplevede det samme som dig. Men så blev man så klog. Der er så mange der laver opskrifter, der ikke helt har forstået “metoden”.

    SvarSlet
  2. Ja det har du ret i, så må man overveje om ideen er så fin at man gider bruge penge på opsktiften.

    SvarSlet