søndag den 22. oktober 2023

Sæby summer socks II


 Til luksusstrikkeweekenden fik vi også garn fra ByKiilerich - et nøgle Happy Feet og et nøgle bomuld, begge fra Gazzal.

jeg mente at det ene nøgle strømpegarn kunne bruges til et par Sæby Summer socks. Sidste gang brugte jeg i alt 161 m og nøglet indeholder 165 m. Jeg besluttede at finde en kontrast til flæsen/blonden. Den fandt jeg på lageret.

Jeg synes blonden var lidt stram på mit første par, som jeg strikkede i str. S, så jeg slog op til str. M og efter blonden tog jeg ind igen - jeg synes nemlig de sidder ret godt på min fod.

Jeg vejede garnet løbende og kunne se at jeg nok ikke fik brug det hele, faktisk kunne jeg have sparet kontrasten, for jeg endte med at 39 gram Gazzal Happy Feet, hvilket svarer til 129 m. Jeg har altså stadig Happy feet på lager ;-)

Garnet virker lækkert og også meget elastisk, faktisk synes jeg at sokkerne så ret små ud. De trak sig især der hvor der er opsamlet til hæl. 

Det hjalp heldigvis at vaske og blokke dem, nu passer de fint. Jeg har strikket str. s (min fod er str. 36) også tidligere nævnte har jeg strikket blonden i str. M og taget ind.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar