torsdag den 12. oktober 2023

Edith kjole

 Til Garnstafetten var der en af butikkerne som havde nogle opskrifter liggende man bare kunne tage. En af dem var en kjole af Millefryd, den synes jeg var sød og nok noget for barnebarnet.

Det blev tjekket med moderen og det er noget for hende.

Garnet blev købt med rabat på luksusstrikkeweekenden hos Si-ki garn. I opskriften stod der at man skulle bruge 5 nøgler Sandnes Duo til str.  2 og 4 år. jeg synes nøglerne blev hurtigt brugt, så jeg lavede skørtet 1 cm kortere, men alligevel manglede jeg garn til den 2. "vinge". Et ekstra nøgle i en anden indfarvning, blev indkøbt hos Garnværkstedet.

Altid lidt irriterende når der ikke er garn nok - især når man køber det garn, som står i opskriften og jeg ikke har forlænget noget - tværtimod er skørtet 1 cm kortere end i opskriften.

Men  nu er kjolen færdig og vasket og den hænger og ser så pæn ud.

Jeg brugte 261 gram Sandnes Duo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar