fredag den 4. august 2023

Knus light II


Mens jeg var i gang med min første Knus light i CamaRose Økologis sommeruld sad jeg og kiggede på opskriften og beskrivelsen af det oprindelige garn, som jeg aldrig havde hørt om. Det lød lækkert med 70 % økologisk GOTS-certificeret bomuld og 30 % alpaca og hedder Puno Winikunka. Jeg googlede lidt videre og opdagede at garnet forhandles hos Tøndering Strik.

Selvom jeg var i gang med en Knus Light bestemte jeg, at jeg ville strikke en mere i det garn selvom det ikke lige frem er gratis.

Det var hyggeligt at strikke på og det gik hurtigt fremad, jeg kendte jo opskriften.

Jeg strikkede på p. 3,5 og har brugt 234 gram garn en lille smule mere end angivet i opskriften, men jeg tror også jeg kom til at strikkeblusen ca. 1 cm længere end man skulle i følge opskriften.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar