fredag den 18. august 2023

Vinterblusen frit efter Lille Julie og Julius julebluse

 Barnemoderen havde fortalt at barnebarnet har det med at vælge bluser med mønster som juleblusen.

Da vi skulle på ferie til Tenerife i februar pakkede jeg som sædvanligt feriestrikketøj og udvalgte ting hvor der kunne strikkes rundt og glat.  Således var en nedefra og op barnebluse et godt bud (blandt mange) og da jeg kom hjem fra ferie var selve den ensfarvede krop strikker.Derudover havde jeg en mønsterstrikket barnebluse på min lagermakenine med de løse ender.

Jeg brugte Hanne Larsens "Lille Julie og Julius" og havde planer om et andet bærestykkemønster - måske snefnug...

Og her gik projekter så i stå.

Jeg tænkte ind i mellem at jeg da godt kunne strikke ærmerne inden jeg fik tegnet et mønster, men jeg strikkede bare noget andet.

I juli så at der var en strikker,
som havde færdiggjort sin lagermakenine og jeg manglede kun lige denne bluse. Jamen så skulle det være og jeg gik i gang med at tegne mønster. Snefnuggene blev slet ikke pæne og jeg er endt med at stjernemønster.

Jeg havde tænkt at stjernemønstret skulle være hvidt, men i det blå er der en pink undertone, som jeg sad og nød mens jeg strikkede ærmerne. Jeg fik lyst til at strikke mønstret i pink og gik på lageret og jeg fandt faktisk den perfekte pink. Jeg har det næsten sådan, at det var garnet som ville ;-)

Da jeg strikkede mønstret blev jeg sikker på, at farvevalget er perfekt og mine øjne elsker at kigge på den farvekombination.

Jeg har strikket på p. 2,5 til ribberne og selve blusen på pind 3. Den blå farve er noget ukendt uld fra Garnudsalg og den pink er en rest fra mit Christel Seyfarth valmuesjal.  

Jge har brugt 7 gram af den pink og ca. 125 gram af den blå. Det er en let bluse og jeg synes faktisk det er flot at man ikke bruger mere til str. 4 år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar