søndag den 23. oktober 2022

Overaskelsesovergange

 Jeg har lavet pakkekalender til min søn siden han var helt lille og det er jeg bare fortsat med hvert år undtaget da han var i Australien. Det virkede lidt skørt, at slæbe en masse pakker med derned og at han så skulle slæbe nogen af dem med hjem igen.

Christoffers kæreste har fødselsdag den 4. december og jeg fik en idé om at strikke en lille ting til hende og det så skulle være en pakke i kalenderen, som han skulle give hende fra mig.

Som sagt så gjort og det endte med at blive mit Knitathonprojekt. Tørklædet består udelukkende af rester (nogle få nøgler var hele, men fra lageret og vellagrede og jeg har kun brugt 117 gram og 567 m. I de andre har jeg brugt noget andet garn. Og det er nok forklaringen på at jeg i tidligere versioner har  brugt omkring 130-140 gram, men det er nok fordi jeg har brugt.

Jeg har strikket 4, et sort, et rosa og et blå og så det første.

Og som sagt svinger forbruget en del:

 Sort: 140 gram 474 m

Rosa/grå:117 gram 495 m

Blå/sort: 139 gram 464 m

Det første: 130 gram 499 m

Opskriften er fra G-uld og hedder Overgange og  dete r der man skal købe opskriften, hvis man har lyst til at prøve kræfter med den





Ingen kommentarer:

Send en kommentar