torsdag den 13. oktober 2022

Novice cardigan mini - chunky edition

 Jeg snakkede lidt med barnemoderen om der er noget strik barnet specifikt har brug for. Efter at have tænkt lidt over det kom hun i tanke om at tykke sweatre der kunne åbnes foran f.eks med lynlås er et hit. Hun bruger dem rigtigt meget når hun leger ude.

Jeg fandt Novice cardigan mini - chunky edition og jeg var klar til at købe garn... Indtil jeg kom i tanke om at jeg for lang tid siden købte en portion Hanne Falkenberg Shetlandsuld. Der i blandt er noget lys lilla, som slet ikke er mig, men jeg tænkte det er noget for lyshåret blåøjet pige. For at opnå strikkefastheden har jeg strikket med 2 tråde Shetland og 1 tråd kid-silk.

Så det blev en overvældende sejr til lageret.

Jeg synes det med at sy lynlås i er bøvlet, så jeg valgte en model med knapper foran.

Jeg har strikket str. 2-3 år og strikket på p. 5 og 6 og har brugt:

Shetland: 138 gram

Rowan kidsilk haze: 44 gram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar