lørdag den 29. oktober 2022

Halloweensokker

 Man har et standpunkt til man tager et nyt! 

Jeg har mange gange sagt at jeg ikke skulle være med i forskellige ting omkring sokker og sokkesamstrik, da jeg ikke mangler sokker og ikke har andre der ønsker sig sokker. Så kom Ellen med en halloweensokkesamstrik og jeg sad og så på noget efterårsfarvet garn - og ja, så fik jeg alligevel lyst til at strikke et par sokker.

Jeg har en meget klassisk tilgang til sokker - jeg strikker oppefra og jeg laver kilehæl. Jeg har en lille, men bred fod med en høj vrist. Jeg læste at Charlotte Kaa skrev at bondehæl ikke er god til dem der har høj vrist - det var ellers så nemt.

Selvom jeg havde garn nok strikkede jeg kontrast i ribben for oven  og på hælen - jeg gad ikke til tåen.

Jeg har strikket på p. 2,5 og brugt 43 gram/180 m.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar