torsdag den 5. december 2019

Esthers Lillebror

Nej, niecens datter skal ikke have en lillebror - så vidt jeg ved ;-) men jeg synes ordspillet er sjovt.

Jeg ville strikke en "Islænder" til niecens datter i julegave og fandt Lillebror i Susie Haumanns bog Vokseværk. Den strikkes i Peruvian Highland Wool - jeg havde engråbrun på lager og på Garn10's Filcolana-udsalg fandt jeg nogle nøgler råhvid.

Det er jo dejligt tykt garn, så det skred faktisk hurtigt derud af selvom det er mønsterstrik og jeg skal gøre mig umage for ikke at stramme for meget. Det er endda blevet meget bedre siden jeg lærte fair isle-metoden.

Jeg har strikket str. 4 år, som bevidst blev lidt mindre på grund af strikkefastheden - Esther er stadig 2 år. Alligevel kan det godt være det først bliver næste vinter den lille spinkle pige kan passe den. Jeg turde ikke strikke str. 2 år.

Forbrug
Råhvid: 168 gram
Gråbrun: 92 gram

Jeg har strikket på p. 4 og 5.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar