søndag den 1. september 2013

Fredagsbytur

Efter arbejde susede jeg ind til Aarhus, jeg ville forbi og se udstilling fra "Seriøst strik for sjov" på kvindemuseet, men der var da også lige lidt garn og endnu en strikkebog.
I Grey Days er min favorit absolut denne:
Udstillingen på kvindemusset hedder: "Hul og hult og rundt omkring" og er i et lokale lige når når er gået op af trappen fra "receptionen" - der var nogle meget fantastiske hule træer med mange smukke detaljer, en drømmefanger, en lampe, varmere til kaffe, pulsvarmere, en helt anderledes kjole og mange flere ting. Jeg synes der var en fin udstilling hvor der både var helt klassisk strik, men også ting hvor strik var brugt på en anden måde.

Nå ja garnet - der er 2 nøgler marineblå isager bomuld som jeg manglede og så Luxus cotton og Estrelle, som jeg fandt på tilbudsbordet, hvor Fandango har valgt at sætte en masse lækkert garn ned i anledningen af festugen.

4 kommentarer:

  1. Der er simpelthen SÅ mange flotte, klassiske og elegante modeller i den strikkebog du har købt, jeg har kigget den inde ved Hønsestrik i Aalborg - den kan man godt blive fristet til og ege :D

    SvarSlet
  2. Sjovt at du lige er faldet for den model, for den er absolut også min favorit. Jeg har dog overvejet at strikke den med perlestrik i kanten, for jeg så den i butikken og synes den rullede for meget.

    SvarSlet
  3. Det er lidt sjovt det her!
    Den model er absolut også min favorit i bogen. Jeg ville nok også lave lidt rib eller perlestrik i forkanten, for at undgå den ruller. Og måske knap så høj rib på ryggen!

    SvarSlet
  4. Det lyder som en spændende udstilling, der er værd at besøge.

    SvarSlet