mandag den 18. december 2023

Esthers fætter

 Jeg har allerede strikket en peacocksweater til niecebarnet Esther, men da nevøbarnet Gry har fået 2 ting virkede det ikke helt retfærdigt, så jeg kiggede lidt på huer og cowls og lignende. garnet skulle være fra lagret.

Jeg faldt over huen Fætter fra .... af Susie Haumann og den er strikket i Filcolanas Peruvian Highland uld og det har jeg på lager. Jeg fandt en flot pink til bundfarven og lidt sort til lidt af mønstret. ;-) De ved jo ikke hvor højt mønstret skal gå op!! ;-)

Det var godt at jeg ikke skulle strikke så meget mønster for jeg fik ondt i albuen. Da jeg stoppede med at strikke mønstret forsvandt smerterne, jeg må holde lidt underligt på det.

Der var ikke helt nok i de 50 gram til bundfarven, måske fordi jeg ikke strikker mønster hele vejen op ad huen (Jeg ved ikke om man sparer garn i bundfarven når man strikker flerfarvet - der er jo en tråd bagved). Det betød at de sidste småbitte omgange blev strikket med sort og da pomponen også skulle være sort tænkte jeg at det nok skulle gå - og det
synes jeg at det gør.

Forbrug: 

50 gram pink Peruvian

12 gram sort Peruvian.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar