fredag den 8. december 2023

Julepynt - guirlande og små sokker

 Bare for at deltage i et par samstrik og fordi det er fint. Bogen med opskriften til guirlanden har jeg haft længe uden at bruge den.

De små sokker er strikket af resterne det røde Gazzal Happy Feet jeg fik fra ByKiilerich på luksusstrikkeweekenden og jeg brugte i alt 12 gram - 40 m.

Opskriften fik man ved at skrive sig op til nyhedsbrev hos KnitByHeart.

Jeg strikkede så også guirlanden både for at deltage i samstrikken "vistrikkerjul2023" og "strikpyntmedkæruldogbrix".
 Som nævnt er opskriften fra bogen Strikkede striber jul. af Pernille Fisker og Helene Jensen. Jeg købte bogen da den blev udgivet i 2012 og endelig fik jeg strikket noget fra den.

Jeg har strikket i dobbelt supersoft og brugt 14 gram rød og 10 gram hvid. Der er lige mange ringe, så jeg kan ikke gennemskue forskellen i garnforbruget.

 



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar