tirsdag den 4. april 2023

Sommerdråbe

 Jeg købte opskriften til Sommerdråbe hos Hanne Larsen Strik i maj 2021 både fordi jeg synes om det fine hulmønster og sikkert også fordi der har været rabat. Enten introrabat eller rabatten på ugens model. 

Jeg har en mappe til mine Hanne Larsen opskrifter og jeg satte den ind i mappen og så glemte jeg den vist. Jeg så den igen fornylig og den passer til sæsonen og tidens hashtag "værtopberedt23".

Den er strikket i Merci, men jeg havde Gepard CottonWool3 på lager, så jeg valgte noget koralfarvet CottonWool 3 og gik i gang.

Allerede da jeg slog op i halsen kunne jeg se, at der skulle ændringer til, den er nemlig for åben til mig. Jeg valgte at bibeholde maskeantallet for at sikre udtagningerne ville blive rigtige og besluttede at strikke en ret-/eller ribkant på tilsidst.

Men ærmerne blev også ændret, jeg vil nemlig gerne have længere ærmer, da mine arme ikke er hvad de har været. I stedet for at lukke af satte jeg en maskewire i ærmemaskerne. Jeg strikkede 23 pinde glat og 6 p. drejet rib, som forneden på hvert ærme.

I halskanten sprang jeg over hver 11. maske og strikkede 5 omgange drejet rib

Jeg har strikket på p. 3,5 og 2,5 og brugt 212 gram.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar