torsdag den 8. juli 2021

Sommertop Rib

 Jeg holder en del øje med Hanne Larsens opskrifter, jeg synes gør noget fint med sine designs. Enten er det meget klassiske enkel modeller eller meget flot mønsterstrik. På det seneste er der også dukekt nogle modelelr op i struktur møænster. 

Jeg har allerede strikket Petra og så udkom Sommertop Rib, som er strikket i Merci og også er i et strikturmønster. Jeg havde lyst til at prøve Drops Belle som mange skriver pænt og Belle har strikkefastheden som de 2 tråde Merci, der er brugt i opskriften.

Toppen er strikket topdown, hvor man strikker stropperne og det øverste af for- og bagstykkerne. Det samles og man strikker nedad og kan vælge den længde man ønsker og man kan let forlænge.

Jeg har måske strikket den lidt længere end angivet.

Jeg har brugt 276 gram til toppen og strikker den gerne igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar