tirsdag den 13. juli 2021

Min Persica

 Jeg så Persica da Filcolana præsenterede den kollektion Persica var en del af og den lignede lige noget for mig med den høje halsudskæring. 

Jeg printede opskriften og kiggede på strikkefastheden, fandt garn på lager og lavede strikkeprøver.

Da alt dette var på plads begyndte jeg at strikke og var kommet langt - så læste jeg opskriften!!

  • Jeg har ikke strikket drejet ret, som opskriften sagde
  • Jeg havde overset at Paia kun var indenfor kanterne
  • Da jeg ikke havde Paia - droppede jeg venderækkerne i kanterne
  • Jeg strikkede cardiganen længere end opskriften 
  • Jeg forstod ikke "Vending med tvillingmasker" og lavede German short rows
  • Jegforkortede ærmerne, de var for lange - selv til mig
Alle disse ting gjorde at jeg tvivlede en hel del på den og den kom til at ligge stille i lange perioder.

Men så begyndte jeg vist at følge opskriften og nu er cardiganen færdig og jeg synes faktisk den er blev rigtig god.

Jeg brugte 228 gram Shetland Original Woll 450 og 143 gram Rowan Kidsilk Haze.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar