fredag den 21. maj 2021

Pixi- og Lillebjørnhue

 Februar 2020 strikkede jeg et par huer til det kommende barnebarnog kort sagt de blev et hit. Så de må strikkes nogle numre større til efterårs- og vintersæsonen.

Jeg havde så meget garn tilbage fra den første Lillebjørnhue, at jeg bare kunne gå på garnværelset og hente garnet også igang. Da jeg kom i gang huskede jeg hvor træls opskriften - istedetfor at beskrive hvad man skal, skal man bare bruge videoer og selv regne ud hvornår de skal bruges!

Nå! der blev pillet op og strikket efter videoerne og alt endte heldigvis godt.

Jeg strikkede str. 9-12 mdr. på p. 3,5. Jeg brugte 22 gram Olive for knitting merino og 12 gram kid-silk og blandet karry og sennep (tihi).

Jeg synes det kan være rigtigt godt med vodeoer, men jeg synes også beskrivelserne skal være i opskriften, så man strikke og så selvom man ikke lige kan se videoer.





Den næste er så pixi-huen, som har strikket en del af og jeg synes den er så god. Jeg hentede igen garn fra lageret og strikkede pixi-huen i str. 9-12 mdr og brugte 46 gram Navia Duo. Opskrift er udarbejdet af Rikke Obasi som forlængelse af  opskriften på Marie blog. De opskrifter skal bare have ros for både beskrivelser og diagrammer.


2 kommentarer:

  1. Det har du ganske ret i, men det er jo nemmer for forfatteren med videoer .

    SvarSlet
  2. Ja, især når de linker til andres videoer.

    SvarSlet