søndag den 16. maj 2021

Kjoler til småpiger

 Da jeg strikkede til min nieces datter erfarede jeg hvor besværlige kjoler er når de små kravler og rejser sig. Jeg besluttede at kjoler ville være bedst til barnebarnet når var sikkert gående.

Det endte med at det var barnebarnets mor som sammen med Bamsetrøjen også ønskede sig Karlas kjole fra Petiteknit. Vi snakkede lidt om størrelser og da barnebarnet bliver 1 år næste weekend og allerede går usikkert - når hun gider. Ja så besluttede vi os for et par kjoler i str. 1-2 år.

Karlas kjole

Jeg har strikket i Indiecita som anbefalet i opskriften, jeg strikkede på p. 3 og brugte 160 gram købte det hos Garnkisten

Ankers kjole
Men vi faldt også for Ankers kjole, som er en meget enkel model, men den er så fin. Til denne brugte jeg Yaku fra Camarose. Jeg strikkede denne på p. 3 og brugte 148 gram, som jeg købte hos Welovewool på Trøjborg.

Kjolerne ligger klar på mit garnværelse og de bliver givet i 1 års fødselsdagsgave på lørdag. Moderen har vist smugkigget på Instagram - hun har opdaget mit hashtag; #Elseskommode.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar