onsdag den 26. februar 2020

Huer til lillepigen

Der er så mange søde og praktiske huer.

Jeg har flere gange strikket pixie-huen med krave fordi jeg synes den både er charmerende og praktisk. Jeg har givet den væk 4-5 gange og den får stor ros hver gang. Når nu mandens datter venter sig skal den lilel jo også have en pixie-hue. Jeg havde set at hun havde en rosa flyverdragt fra da hun selv var lille også ville en rosa pixie-hue jo være perfekt (jeg havde også tjekket størrelsen, så jeg kunne indrette mig).

I Garnkisten fandt jeg en fin Rowan Felted Tweed i den flotteste rosa med nister. Den kom med hjem.

Jeg har strikket str. 3-6 mdr. på pind 3,5 og brugt 38 gram garn.
Der er mange som er faldet for lillebjørnhue - også mig. Det er også en sød og charmerende hue, men jeg er spændt hvordan den sidder på de små? På nogen af de billeder jeg har set sidder den ret højt opppe i/over panden på barnet.

Måske har den været for lille til lige det barn.

Jeg går ind for at støtte designerne og forstår godt pointen med at man ikke må sælge produkter fra andres andres arbejde fordi man så lukrerer på andres arbejde.

I denne opskriften bruges høje- og venstrevendte udtagninger. Til min ærgelse er de ikke beskrevet i opskriften, men der henvises til en video hvor de bruges til en raglan. Hvor sobert er det overfor den der har lavet videoen?
Derudover så kan jeg godt lide at der står i opskriften hvad man skal: "tag masken op bagfra og strik den..."

Til venderækkerne blev der i begyndelsen af opskriften henvist til en video. Da venderækkerne skulle laves stod der bare vendemasken og ingen erindring om at det skulle gøres på en bestemt måde, så jeg gjorde det forkert de første 2 gange indtil jeg huskede det med videoen.

Nå men huen er færdig og så håber jeg den er god.

Jeg har strikket str.. 6 mdr på pind 3,5 og brugt 8 gram merino fra Knitting for Olive og 7 gram Drops Kid-silk fra hhv. Garn10 og Garnværkstedet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar