fredag den 14. februar 2020

Ikke lutter rødstrømper?

En baby skal have sokker - fine sokker!

Jeg har altid givet barselsgaver - oftest strikket! Der er allerede et par niecer som har fået og nu er det mandens datter som venter sig og hun skal da have en hel del. Samtidig er der nu også en nevø som venter sig - så der skal strikkes en hel del.

Først strikkede jeg disse efter en gammel opskrift fra min mors gemmer - en opskrift fra Alt for Damerne april 1959.




Efter disse gik jeg i gang med 2 forskellige typer: Babystøvler af Rachel Søgaard fundet på Filcolanas hjemmeside og Saartjes booties. Jeg har strikket babystøvlerne flere gange og de er så søde. De er strikket i Arwetta.

Og i samlet flok ser de da så fine ud.
Bagerst ser man "Saartjes booties" lukket på krydsmed knapper, dem er jeg ikke tilfreds med. De virker meget udringede og jeg tror ikke rigtigt de vil sidde ordentligt, jeg er i tvivl om det er opskriften, der ikke er god nok eller om det er garnets skyld. Det er garn fra lager og ikke så god kvalitet som Arwetta.

Hvor der handles, der spildes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar