søndag den 2. februar 2020

Yellow longcardi

Til garnstafetten 2018 lå det flotteste gule garn fra Design Club i en restekurv og var på tilbud hos Garnkisten. Efter at have taget det op og lagt det tilbage flere gange købte jeg det. Også lå det hos mig og ventede.

Her i vinter vidste jeg at nu skulle garnet bruges til en fin klassisk cardigan (jeg er ikke så god til tykke sweatre længere). Jeg ledte efter en opskrift, som passede til strikkefastheden og den der passede bedst var Lavendel Longcardi fra Lene Holme Samsøes bog Egostrik.
Mit garn var en helt anden type og jeg ville slet ikke have den længde og lommer og endelig vil jeg have smallere ærmer. Til gengæld synes jeg at mønstret på bærestykket ville være flot.

Så jeg startede på mønstret og fulgte opskriften indtil jeg havde den ængde jeg synes den skulle have inden rib. Jeg strikkede samme rib som kraven, men på p. 5 istedetfor p. 3,5. Ribben blev 7 cm lang.

Da jeg også ville have smallere ærmer tog jeg 2 m ind ved 5, 10, 15, 20 og 25 cm og jeg tog ind ved ribben så jeg fik samme maskeantal som opskriften foreskriver.

Garn: Kvartet fra Design Club
Garnforbrug: 586 gram (879 m).
Pindestr.: 3,5, 5 og 6.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar