onsdag den 31. marts 2021

Mindre varmelegeme

 Marts til Maj 2018 strikkede jeg det Geilske Varmelegeme, det var et stort arbejde - ikke mindst at forstå konstruktionen af de flotte lommer .  Da den var færdig fungerede den slet ikke, den trak sig underligt lang og lommerne kom så langt ned at jeg slet ikke kunne nå dem.

Jeg var ret træt af det og den blev bare lagt til side - jeg forsøgte ikke engang at sælge den, da jeg ikke rigtigt kunne se om den kunne passe nogen.

I forgår tog jeg den frem og besluttede at forkorte den fra lommerne og ned. Jeg trævlede stolperne, pillede sidesømmene op og trak en tråd ud. Jeg satte en pind i maskerne på hvert forstykke og ryggen. Så strikkede jeg nye ribkanter og nye stolper.

Den er lige det korteste og alligevel er jeg tilfreds for den sidder godt og måske trækker den sig lidt i længden igen? :-)

Garnforbrug - ja det er jo negativt, jeg pillede 240 gram op brugte 52 gram ;-)


2 kommentarer:

  1. Det er dejligt af få ordnet noget der er dømt ude. Jeg har lige trevlet en sweaters op der har ligget i 18, og aldrig været brugt, nu blev den til en ny sweaters, og den har været brugt. Garnet er et lækkert Rowan garn.

    SvarSlet
  2. Det kan jeg også finde på - specielt med så lækkert garn.

    SvarSlet