fredag den 11. december 2020

En idé og Tøm køleskabet

 Jeg havde fået en idé med en helt sort bluse også ganske lidt hvidt - måske bare en stribe...

Samtidig havde jeg lagt mærke til at Tøm køleskabet-blusen sidder godt, formentlig fordi den er strikket rundt. Tøm køleskabet-blusen er retstrikket. Udfra det fik jeg en idé om at lave en bluse med bare en hvid rille - i vinkel.

Ind til garnsamlingen og se hvad der er der. Faktisk havde jeg på et udsalg købt en bunke Lana Grossa  Alta Moda Fine garn, mest sort og lidt mindre hvidt, Det lyder som ret lækkert garn, da det består af  70% baby alpaca, 25% wool, and 5% polyamide (nylon). 

Jeg strikkede løs, jeg havde overvejet at ryggen skullevære helt sort, men da jeg ikke var helt tilfrfeds med vinklens placering, så den blev udnævnt til ryg og jeg strikkede et nyt forstykke. Jeg strikkede efter opskriftens anvisninger og målte på min første Tøm køleskabet-bluse. Jeg strikkede en ribkant nederst på ærmerne og i halsen, jeg kan så godt lide ribkanter.

Jeg brugte 282 gram/1075m sort og bare 7 gram/45 m hvidt.

Garnet lyder til at være ret lækkert, men det ligesom klapper sammen når man strikker med det, måske er polyamiden et net hvor alpacaen og ulden ligger i? Garnet er udgået og det synes jeg er godt, da jeg ikek ville købe mere af det.

Levede blusen op til forventningerne? Nej ikke helt, den er fin nok, men udtrykket er ikke helt rigtigt. Den er lun og kan bruges og dte er jo fint. Men det kan godt være jeg prøver igen på et tidspunkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar