mandag den 21. december 2020

Carla uden hue

 I min dejlige adventskalender var der en af søndage et nøgle DUO silke/merino samt en sød opskrift på en lidt lang cardigan og en hue fra Design-Club: Carla med hue. Str. var 0-3 mdr, 3-6 mdr og 6-9 mdr og da barnebarnet lige var blevet 6 mdr var det jo oplagt. I følge opskriften skulle man bruge 70 gram til den største str. også de sidste 30 gram til huen.

Det var jo perfekt, så var der både til en cardigan og en let hue.

Det tager tid med det tynde garn og mens jeg strikkede overvejede jeg huen lidt: skal-skal ikke. Men det løste sig for på et tidspunkt kunne jeg se at der vist ikke ville blive 30 gram tilbage. Jeg strikkede færdig efter målene på opskriften. Da jeg var færdig havde jeg brugt 83 gram og jeg synes både den var meget lang og ærmerne var også meget lange.



Så sammenligne jeg målene på de 3 størrelser. 

Længde fra ærmegab: 20 cm, 23 cm og 26 cm

Ærmelængde fra ærmegab: 15 cm, 18 cm og 21 cm 

Når jeg ser på målene synes jeg måske det er meget at armene skulel vokse 6 cm fra mindste til største str.

Jeg prøvede at lægge nogle andre trøjer overnpå - første er det en str. 1 år af en anden designer:


Og her er det str. 2 år
Jeg er lidt skuffet, men vil snakke med forældrene og se hvad vi tror på, jeg kan nemlig godt trække en tråd ud og strikke en ny kant. Jeg tror bare ikke jeg kan lave den meget fine kantnår jeg strikekr den anden vej.

Jeg har kontaktet designeren, men ikke hørt noget endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar