mandag den 20. januar 2020

Et tæppe i oldemorfirkanter

Engang byttede jeg mig til 3 nøgler kunstgarn, jeg vidste ikke rigtigt noget om det, men jeg havde noget det var OK bare at bytte væk uden at vide hvad jeg fik. Det er en slags strømpegarn med fine farveskift, men jeg synes ikke rigtigt at jeg har lyst til at strikke tøj af det, så det har bare ligget.

Efter jeg havde lavet tæppe til niecens datter kom jeg til at kigge på de 3 100 grams nøgler og da jeg havde 1260 m så kunne der vel godt blive et fint lille tæppe, måske svøb eller barnevognstæppe?

Jeg gik i gang med at hækle firkanter som en slags mellemarbejde (når man lige er i mellem projekter), jeg synes de blev fine og jeg regnede mig frem til at med et meget lille supplement af andet garn fik jeg 36 firkanter.

Jeg måtte også supplere med sammenhæklingsgarn med det virker fint. Tæppet blev ca. 93 * 93 cm.

Jeg kan virkeligt godt lide at bruge garn fra lager og få noget godt ud af det også selvom garnet ikke er vildt spændende.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar