søndag den 19. januar 2020

Strik med 2 rundpinde

Jeg strikker gerne med magic loop, men det passer mig ikke altid, så snupper jeg strømpepindene. Tidligere brugte jeg meget rundpinde 40 cm, men nu kan mine arme, skuldre og nakke ikke rigtigt klare længere. De lidt korte pinde får mig til at spænde for meget.

Jeg har lige strikket i Duo Silke merino og jeg var lidt bekymret for om jeg ville rykke for meget i maskerne med magic loop og strømpepindene er for korte. Så snuppede jeg 2 rundpinde og i princippet strikker jeg, som da jeg strikkede med de lange ærmepinde og det kører fint. Jeg hørte om det i en af Sys Fredens strømpeopskrifter.

Ingen spændinger nogen steder og et fint resultat.

3 kommentarer:

  1. Næsten alt jeg skal strikke rundt bliver strikket på 2 rundpinde. Strømper, huer, ærmer mv.

    SvarSlet
  2. Det er også det system, jeg bruger. Magi loop er jeg aldrig blevet gode venner med.....!

    SvarSlet