onsdag den 12. juni 2019

Tankestreg af rester

Det er længe siden jeg fik ideen til denne version af en Geilsk Tankestreg. Jeg næsten en hel boks fyldt med Geilsk bomuld og uld og har efterhånden lavet en del ting i den Geilske bomuld og uld og har derfor rester i alle størrelser. Først var min ide, at lave striber i hver sin farve og da der er i alt 31 striber i den mindste størrelse ville der gå nogen tid  inden det kunne blive til noget.

Så lavede jeg et nyt dogme:
  1. De små rester skulle bruges først og gerne bruges helt op
  2. De 4 rækker i en stribe skulle være samme farve
  3. Striberne skulle så vidt muligt mødes med nye farver når de blev gentaget 
  4. "Bundfarven" må ikke være en af striberne
Jeg hygger mig utroligt meget med sådanne projekter og de flyver af pinden, da det er så sjovt at opfylde alle mine regler og i dette tilfælde se mine små og mindre rester svinde ind til ingenting. Der var også en enkelt stribe som blev trævlet op, der var ikke garn nok til en hel stribe! Garnet blev gemt til striberne efter indtagningerne og her kom det til at passe.
Jeg har brugt i alt 106 gram til str. 2 år, til en stribe bruges 2-4 gram, både afhængigt af om striben er før eller efter indtagninger, men også på grund af usikkerhed på grund af min vægt, som vejer med 2 grams intervaller. Til selve bundfarven, som bruges allerførst og til bærestykket har jeg brugt 22 gram, så her kunne også bruges en stor rest.

Jeg fik også lavet en status på mit Geilske bomuld og uld og Ravelry er nu helt ajourført og de tilbageværende små rester, som ikke er på Ravelry ligger nu i en pose som hedder "All used up" ;-)

2 kommentarer:

  1. Den er rigtig flot, ligner ikke et resteprojekt.😊😊

    SvarSlet
  2. Smukt arbejde, den er rigtig frisk.
    /Ulla

    SvarSlet